Site Loader

Ciężary do sztangi stanowią jeden spośród najskuteczniejszych narzędzi do tego, by udoskonalić własny wygląd i wydolność organizmu, a również zredukować ilość tkanki tłuszczowej oraz podnieść masę mięśniową. Co szczególnie ważne w tych wyjątkowych czasach, przy ich zastosowaniu cały mechanizm może odbywać się w ustroniu swego domu oraz być przy tym jednakowo skuteczny co na siłowni, o ile jedynie zaopatrzysz się w dobrze zróżnicowane obciążenie do treningu domowego do sztangi. Kluczem do uzyskania progresu jest ponieważ stopniowe podnoszenie poziomu trudności ćwiczeń, natomiast tym samym stawianie przed sobą jeszcze trudniejszych oraz niezwykle wysiłkowych wyzwań. Jak więc dobrać obciążenie?

Obciążenie do sztangi

Zaintrygowany ćwiczeniami ze sztangą ma do doboru aż trzy rozmaite typy. Pierwsze spośród nich, to obciążenie do sztangi kompozytowe – są one przede wszystkim niezwykle bezpieczne, więc powszechnie wybierają je początkujący. Innym sposobem są obciążenia żeliwne – zajmują one niewiele miejsca oraz są niezwykle wytrzymałe, więc z przeznaczeniem korzysta się z nich poprzez długi czas. Ostatni typ, to obciążenia do sztangi z tworzyw syntetycznych. Te elementy doskonale nadadzą się do takich ćwiczeń, w jakich sztanga ma liczny kontakt z podłożem – na przykład w martwym ciągu lub podrzutach.

Typy obciążenia

Obciążenia żeliwne, są szczególnie tradycyjnym oraz popularnym wyjściem. Wyróżniają się tym, że bez znaczenia czy to są kettlebells, hantle lub talerze do sztangi, wszelkie będą mieć dość małe wymiary. W zestawieniu z pozostałymi obciążeniami, zrobionymi z pozostałych materiałów.

Obciążenia bitumiczne dzięki mniejszej gęstości odpowiednio sprawdzą się w wypadku osób niedoświadczonych, jakie właśnie rozpoczynają treningi z ciężarami oraz jeszcze nie są przyzwyczajone do pracy z wielkimi ciężarami. Także należałoby zwrócić uwagę na nieco lepszy poziom zabezpieczenia, aniżeli w wypadku żeliwa. Co prawda wciąż upadek takiego obciążnika jest niebezpieczny, natomiast powierzchnia amortyzująca trochę poprawia sytuację, przy okazji zmniejszając zagrożenie powstawania zarysowań na podłodze (jakie w wypadku obciążeń żeliwnych mogą występować również przy normalnym odkładaniu hantli, lub kładzeniu sztangi).

Na jaki typ obciążenia się zdecydować?

Talerze do sztang są w różnym przedziale wagowym. Ich dobór więc należałoby uzależnić od własnych własnych predyspozycji i ambicji. Początkowe dość lekkie obciążenie, wraz z upływem czasu może ulec zmianie. Więc odpowiednio jest dobrać parę typów obciążeń o różnej wadze, celem robienia zróżnicowanych, niezwykle intensywnych treningów. Pośród obciążeń można natrafić pomiędzy innymi na typowe obciążenia żeliwne, jakie powszechnie pokrywane są warstwą winylu.

Daniel